viernes, 14 de mayo de 2010

Apuntes sobre la resistencia kurda y la so identidá


El procesu d’identificación del pueblu Kurdu como nación entamo relativamente tarde. Pesie al calter eminentemente kurdu de les griesques kurdes del sieglu XIX, estes nun pasaron d'una oposición al Sultanatu y al poder del Sha. Nun esistien conceiciones de los modos de vida alternativos. El compromisu cola identidá kurda taba venceyáu a la creación d’un Reinu Kurdu a imaxe y semeyanza de los sultanatos tradicionales. D’esta mena, el pueblu kurdu nun tardó en reconocese realmente como nación.

Foi namás na segunda mitá del sieglu XX cuando la noción d’una identidá kurda entamó a desendolcase a partir de debates ente inteleutuales, na so gran mayoría representantes de la izquierda política turca. Por embargu, a esta tendencia faltába-y potencial inteleutual pa superar les nociones más tradicionales d’una identidá kurda asociada al orde tribal y a los xeques.

Los partíos comunistes con tendencies real-socialistes y los partíos lliberales o feudales taben lloñe d’entender la idega d’una nación kurda o de los kurdos como grupu étnicu. Foi solamente nos años 70, cola apaición del movimientu estudiantil de tendencies izquierdistes,qu'una concienciación de la esistencia d’una identidá kurda foi difundía.

El procesu d’identificación étnica desarrollóse nes rellaciones conflictuales ente la conceición nacional chovinista turca y la conceición nacional feudal kurda. Per un llau, esistía la confrontación cola hexemonía ideolóxica del sistema, bien de veces disimulada como izquierdista, y pel otru llau, confrontación cola aristocracia kurda, que tradicionalmente collaboraba col sistema.

Llibrase d’estes fuercies sociales, polítiques ya ideolóxiques nun foi fácil. Esixó potencial inteleutual y trabayu práuticu ya organizacional. Esto llevó direutamente a la resistencia. Dende los 70, les lluches kurdes pa la so emancipación entamaron a madurar, yá trescurrieron trenta y cincu años. Nesti tiempu nun solamente ayudó a concenciar al pueblu kurdu sobre la so identidá y ofreció posibles soluciones a la cuestión kurda, evidenció tamién que’l pueblu kurdu y la so causa nun puen ser suprimíos pola fuercia nel llargu plazu.

Dengún sistema pue sobrevivir por un periodu tan llargu si pretende superar les contradicciones sociales utilizando la so fuercia. La llucha pola emancipación kurda tamién amuesa que los pueblos nun puen desarrollase ensin enantes reconquistar la so dignidá social.

Lluís Fanjul. Militante de Darréu

No hay comentarios:

Publicar un comentario