lunes, 7 de febrero de 2011

Los empresarios Asturianos nun quieren que la xente estudie, y los qu'estudién que colen


El presidente de la Federación Asturiana d'Empresarios (FADE), Severino García Vigón, considera qu'Asturies puede tener «sobreproducción» de titulaos universitarios, qu'el so mercáu llaboral escarez de capacidá pa dar trabayu a tantos profesionales como se gradúen nes facultaes. «Somos lo que somos: una "rexón" con pocu más d'un millón de persones, con una estructura económica determinada y con una capacidá d'absorción que seique sía inferior a la cantidá de titulaos que lleguen al mercáu llaboral», espunxo ayeri García Vigón, al calor del nivel qu'algamó'l desempléu ente los universitarios asturianos: creció como media un 14% en 2010 y afectó a unos 8.700 llicenciaos y diplomaos.

El presidente de la patronal abogó por abrir una reflexón n'Asturies sobre'l sistema educativu, «sobre qué educación tenemos, qué educación queremos y qué educación podemos pagar». Vigón inclinase por reforzar la Formación Profesional (FP) y «poner los pies na tierra». «A toos gústanos como padres que los nuesos fíos tengan estudios universitarios, pero a ello tendríen d'aportar los meyores talentos y nun convertise nun espilfarru», señaló'l dirixente empresarial. «Asturies tien qu'analizar si la formación que s'imparte respuende a les necesidaes», dixo tamién, n'alusión a un discutiniu perenne: la relativa a la conexón ente'l sistema públicu d'enseñanza -particularmente la Universidá y la FP- y el texíu granible.

Severino García Vigón ve con esmolición que los recursos públicos utilizaos pa formar a los titulaos n'España acaben rentabilizándolos otros países, como Alemaña, cola so ufierta pa fichar universitarios españoles en paru. Pero'l presidente de FADE considera tamién que «nun tenemos de resgar nos les vestidures» pola salida de los mozos con alta cualificación pa trabayar nel estranxeru: «Alemaña ta creciendo y nós tenemos bien de titulaos nes llistes del paru; la realidá ye la que ye y na UE nun hai fronteres. Y puede resultar enriquecedor si la xente vase y vuelve con una esperiencia».

Fonte: Glayiu

No hay comentarios:

Publicar un comentario