viernes, 6 de abril de 2012

Biblioteca dixital de Frayando Cadenes

Nesta biblioteca vas poder atopar dalgunos testos marxistes, anti-imperialistes, antifacistes, nacionalistes o simplemente asturianos non españolistes. El finxu d'esta entrada, a la que vas poder acceder continamente al travíes d'una imaxe-enllaz a la mandrecha d'esti blogue ye espardir lliteratura crítica, principalmente de cálter revolucionario. L'envís de tou esto ye que les persones del soberanismu asturianu y toles persones con un mínimu de concencia crítica puean acceder a dalgunos testos clásicos en formatu dixital y en llingua asturiana. La torna de lliteratura crítica y revolucionaria ye una forma más de normalizar y dignificar el nuesu idioma nacional y camentamos que ye una forma de contribuyir a la pervivencia de la propia llingua dende les nueses posiciones polítiques ya ideolóxiques.
Como podrás ver, nesta biblioteca nun hai muncho entá, pero pasu ente pasu vamos facer por dir enanchandola con dellos autores y/o publicaciones que consideremos relevantes. L'oxetivu ye facer dientru del Blogue Frayando Cadenes un espaciu que sirva de biblioteca patriota, n'asturianu y de perfil revolucionario. S'asoleyaran fragmentos, conferencies, artículos, investigaciones o llibros d'autores estremáos, pero tamién pue ser que s'espublicen testos propios d'organizaciones si s'atalanta necesariu o interesante. En casu d'asoleyar dalgo nesta biblioteca en llingua castiellana s'alvertirá na espublización. Si quies aportar tú tamién nun duldes n'unvianos la to dixitalización y/o torna al corréu frayandocadenes@gmail.com Esti blogue espubliza material d'otres fontes, señalando l'orixe del documentu nesi casu y citando la fonte.

Academia de la Llingua Asturiana
Institución que se creó en 1980 y ye l'espaciu más institucionalizáu que tien l'idioma'l país. Trabaya n'investigación, llabor editorial, educativa, organización d'eventos, pedagoxía, campu normalizador o nel campu los drechos civiles, ente otres xeres.
Informe sobre la represión y non reconocencia de los drechos llingüísticos n'Asturies.

Vladimir Ilich Ulianov "Lenin"
Fundaor, importante teóricu y cabezaleru del Partíu Bolchevique. Dirixió la Revolución Socialista Rusa de 1917 y aportó grandes obres y construcciones teóriques al socialismu científicu entamáu por Marx y Engels.

                                                                    
El nuesu programa (Torna y dixitalización del blogue "Andecha Obrera")
Les xeres del proletariáu na presente Revolución (Torna y dixitalización blogue "Andecha Obrera")
Karl Marx
Co-fundaor de la práutica y filosofía del socialismu científicu. Afitó los pegoyos del marxismu y fundó la Lliga Comunista y la I Internacional.





James Connolly
Cabezaleru nacionalista y revolucionario irlandés. Destacó por amestar les idees soberanistes y patriótiques de la Irlanda a la gueta la independencia coles idees y la práxis marxista. Bona parte del nacionalismu políticu irlandés parte d'ellí.

Socialismu y Nacionalismu

¿Antipatrióticu?





Fidel Castro Ruz
Dirixente de la Revolución Cubana. Ye dende hai décades un de los mayores ideólogos y referentes del movimientu revolucionario internacional, sobre manera n'America Llatina. El so gran valir destaca na defensa d'un patriotismu cubanu de calter socialista. Un de les grandes personalidaes del sieglu XX y parte'l XXI y gran referente a la hora d'espeyar les contradicciones del imperialismu mundial.

Los superrevolucionarios





Conceyu Bable
Conceyu Bable foi una asociación política y cultural asturiana, mui cercana a postures nidiamente nacionaliegues y qu'axuntó a munches persones esmolecíes pola cultura del país, la llingua, el bientar xeneral d'Asturies y la soberanía de la nación ente 1974 y la década de los 80. Primer organización nacionaliega constituyía nesti país.




Conceyu Nacionalista Astur

El Conceyu Nacionalista Asturianu (CNA) foi'l primer partíu políticu d'Asturies nacionaliegu dafechu y socialista revolucionario. Algamó más de 8.000 votos pal senáu en 1979 y tuvo actividá ente 1976 y 1981, cuando dellos militantes fueron represaliaos nuna gran operación de la policia española. Espublizó una revista propia baxo'l títulu Asturies Dixebrá.






Ho Chi Minh
Cabezaleru del Partíu Comunista de Vietnam y del movimientu pola lliberación nacional de la so patria. Derrotó a los imperialistes franceses y afitó bases guerrilleres de gran caláu. Morrió enantes de ver al so pueblu trunfar contra l'enemigu imperialista yanki.


Georgi Dimitrov
Cabezaleru comunista búlgaru. Foi presidente de la III Internacional y dirixió la llucha antifacista en Bulgaria, onde foi presidente. Aportó obres alredor de la ñatura'l facismu, coles que comprender meyor el cáncanu facista y xenófobu y la so relación col gran capital.



Antonio Gramsci 
Ñembru fundaor del Partíu Comunista Italianu. Arrestáu en 1926 y condergáu a venti años de prisión polos facistes aportó grandes obres y conceutos sobre la hexemonía de vanguardia marxista, les griesques de posiciones o'l papel de la inteleutualidá.

Exércitu Republicanu Irlandés
Canalización de la llucha armada del pueblu irlandés na so llucha de lliberación nacional escontra l'Imperiu Británicu. Exércitu popular nacionaliegu y tradicionalmente izquierdista, anque finó con munches dixebres d'estremaes ideoloxíes.

El llibru verde  (torna y dixitalización del Blogue "Acción y Política")

Movimientu Comunista d'Asturies
Partíu comunista fundáu en 1975 col so I Congresu, mui averáu ideolóxicamente al maoísmu y que furrulaba a nivel estatal. N'Asturies actuó baxo'l nome "Movimientu Comunista d'Asturies" en determinaes ocasiones foi abondo cercanu a la cuestión nacional. Foi pali que pali arrenegando de la llínia orixinal y depués la so bas social formó Lliberación, integrada anguañu n'Izquierda Xunida.


Gaspar Melchor de Xovellanos
Pernomáu ilustráu xixonés, figura clave de la ilustración n'Asturies y nel Estáu Español y represaliáu políticu, consecuencia de ser un adelantáu al so tiempu. Nunca renegó de la identidá del país, les sos instituciones y la so autonomía, anque la hestoria española tapez la so figura y españoliza a la mésma d'una forma esaxerada.
Yasser Arafat

Cabezaleru de la Organización pa la Lliberación de Palestina (OLP), de l'agrupación armada Al Fatah, Presidente de l'Autoridá Palestina y Premiu Nobel de la Paz.



Andecha Astur
Organización política fundada en 1990 de calter nacionalista y socialista revolucionaria qu'ainda güei prosigue'l so llabor. Desenrrolló un gran llabor na defensa de los drechos llingüísticos, l'axitación en clave nacional, la denuncia política de la represión o l'amestura de presupuestos marxistes de tipu socialista al nacionalismu asturianu. Anguañu prosigue la so actividá.

Partíu Comunista de los Trabayadores d'Asturies
El Partíu Comunista de los Trabayadores d'Asturies ye'l nome que recibe la federación qu'hai nel nuesu país del Partíu Comunista de los Trabayadores, partíu que surdió de la oposición d'izquierda (OPI) dientru'l PCE.



Noam Chomsky
Llingüísta, filósofu y activista estáuxunidense. Perconocíu en tol mundu pola so actividá teórica crítica escontra'l sistema capitalista vixente y escontra la política esterior de los EEXX. Autodenomáu políticamente como anarcosindicalista, si bien los sos xuicios y les sos aportaciones teóriques nun tienen un puntu de partida marxista ye bien ciertu que la so obra tien gran valir a la hora de desmontar el papel imperialista d'Estáos Xuníos nel mundu.
Diez estratexes de manipulación mediática

4 comentarios:

  1. ¿Como se fae pa entrar al documentu? ¿Hai que tener una cuenta de google o tal? Ye qu'intento dir a los documentos y solu me sal una páxina de publicidá de Google Drive...

    ResponderEliminar
  2. Collaciu "xusticiaastur", prebando dende fuera de la cuenta de google d'esti blogue, ello ye, ensín tar dientru de nenguna cuenta yo pueo entrar perfechamente, nun se que podrá pasar. Voi entrugai a más xente si tirai como tira equí. ¿Ye con tolos documentos o con dalguna n'especial? Dígolo por qu'hai opción de ponelos privaos, pero paezme que tan toos a la vista de cualesquier usuariu de la rede. Yá damos más noticies. Salú y gracies pol interés.

    ResponderEliminar
  3. Bobes otra vegada, ya me furrula l'asuntu. Nun entiendo entós que podía pasar l'otru día. Coses de la informática.
    Gracies a ti por retrucame y sobre tou munches gracies por facer esti blogue tan prestosu.
    Puxa Asturies Llibre y Socialista

    ResponderEliminar
  4. Mui bien, menos mal por que yá tuvimos que camudar de servidor una vegada los archivos. Allegrome que yá tire l'inventu, la verdá qu'entrugando-y a la xente dixo que tiraba. Que te presta la biblioteca, pasu ente pasu vamos dir metiendo munches cosuques.

    ¡PUXA!

    ResponderEliminar