jueves, 3 de mayo de 2012

Darréu apautase a la manifestación del Día de les Lletres Asturianes y reivindica la oficialidá como únicu camín pa salvar la llingua del país.

La organización política xuvenil Darréu quier espresar una vegada más nel Día de les Lletres Asturianes la so esmolición pa cola situación de la llingua propia d'Asturies: l'asturianu. Nun fai falta acudir a estudios sociollingüísticos pa saber que'l futuru del idioma asturianu ye permuniu col proceder que se ta dando anguañu, con más de 30 años de discriminación, rebaxamientu social y represión escontra'l coleutivu astur-falante, un importante seutor del Pueblu Asturianu.

Dende Darréu atalantamos nesti Día de les Lletres que l'únicu futuru del asturianu ye la so Oficialidá y el más fondu respetu por esa declaración d'Oficialidá. Queremos recordar qu'hai unos años dellos conceyos d'Asturies declararon qu'oficializaben la nuesa llingua y l'Estáu Español baltió estes declaraciones. Los políticos d'Asturies siguen la so zuna pa col asturianu y van munchos pasos per detrás de la sociedá asturiana, ñegando sistemáticamente los drechos llingüísticos a los asturianos, cuando non reprimiéndolos pol fechu de reclamar esi drechu.

La urxente declaración d'Oficialidá tien de venir acompañada d'una Llei de Normalización Llingüística, qu'axuste esi modelu d'oficialidá completa y camude'l camín de desaniciu cultural y llingüísticu que se lleva dando na nación asturiana dende hai bien d'años por mor de los intereses del nacionalismu españolista estremista, que tien l'envís de desaniciar les identidaes nacionales presentes nel Estáu Español y crear un modelu cultural “español” homoxeneu y artifial al serviciu de los intereses del poder

Asina pues, la militancia de Darréu va tar presente na manifestación pola oficialidá entamada pola Xunta Pola Defenda de la Llingua Asturiana, qu'entamará a les 19:30 hores d'esti vienres 4 de mayu y que saldrá de la Estación del Norte d'Uviéu. Dende la organización Darréu llamamos a la xente mozo a participar na convocatoria y reivindicar los nuesos drechos llingüísticos.
Estrayíu de www.darreu.org



No hay comentarios:

Publicar un comentario