jueves, 3 de mayo de 2012

La XDLA llama a manifestase esti vienres 4 de mayu, Día de les Lletres Asturianes

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) presentó na mañana d’esti xueves 4 de mayu la Manifestación pola Oficialidá, una marcha que va salir de la Estación del Norte d’Uviéu esti vienres 4 de mayu, Día de les Lletres Asturianes, a les 19.30 hores. Na rueda de prensa, Carlos Pulgar y Llucía Menéndez, representantes de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana y Xunta Moza, respectivamente, convocaron a tola sociedá a participar nesta movilización.

Como tolos años, celebración y revindicación van dir de la mano. «Nun periodu de caos políticu, con dos contiendes electorales nun añu y la consiguiente parálisis alministrativa, ye'l momentu pa esixir a la clas dirixente asturiana que supere la so incompetencia y inorancia avezada, superando tamién el so descreitu con altura de mires, satisfaciendo la reclamación de la oficialidá», esplicaron los representantes de la XDLA. De toles maneres, destacaron la sentencia del Tribunal Supremu que da la razón al Tribunal Superior de Xusticia d'Asturies al anular la ratio mínima esixida pa dar asturianu en Secundaria: «Esperamos qu'esti avance sía un puntu d'inflexión na situación de la llingua nel sistema educativu».

La Manifestación pola Oficialidá ye una cita que vien siendo vezu dende 1987, cuando la XDLA convocó una concentración énte la Xunta Xeneral el Día de les Lletres Asturianes qu’acabó nuna marcha improvisada pola cantidá de xente qu’acudió. Dende entós, tolos años la organización cívica vien entamando una manifestación pa recordar una de les asignatures pendientes pa la sociedá asturiana, lo que, en palabres de los representantes de la XDLA, ye «ún de los défictis democráticos más importantes de la historia contemporánea d’Asturies»: la falta de reconocencia oficial de derechos llingüísticos pa una parte de la población que sigue ensin tenelos. Por eso, pidieron qu’esti Día de les Lletres «toles persones arguyoses de pertenecer al movimientu de revindicación llingüística y toes aquelles qu'aprecien la dignidá y el futuru del idioma» acudan a manifestase.

Fonte: Les Noticies

No hay comentarios:

Publicar un comentario